torstai 30. heinäkuuta 2015

Tasapainoilua.

Oon monesti kuullu puhuttavan/lukenut siitä, miten esim.painonpudotuksen jälkeen se itse painonhallinta on hankalin osuus. Voihan se ehkä ollakin.
Ei vaan pidä ajatella, että tavotteen saavutettua vois jotenki palata vanhoihin tapoihin, vaan siinä matkalla on täytyny omaksuu ne uudet elämäntavat, jotta se paino ei lähde uudestaan nousuun.

Senkin takia painonpudotuksessa on tärkeetä, ettei lähdetä suorittamaan mitään ihme-kitudieettejä vaan opetellaan kaikki ns.alusta. Itse olen kuitenki tän kaiken oppinu kantapään kautta. Vähän kaatuillu, horjunu ja taas noussu. Suunta ollu ainoastaan eteenpäin, kohti tavotteita.
Nyt tosiaan olen ns.siinä pisteessä, ettei sitä vaakaa tulis enää tuijottaa.
Kuitenkin ihan uteliaisuuttani hyppäsin tuohon pirun keksimään vekottimeen ja olin oikeestaan aika yllättyny. Liten loppumisesta on nyt kulunu reilut kolme viikkoa, jonka aikana paino oli noussut 100g. Eli ei juuri mitään. Olin kuitenki viikon liikuntojen suhteen liki totaalitauolla ja ainaki omasta mielestä söin vähän sinnepäin.
 Nyt pari viikkoa treenit ollu keskiluokkaa, ruokailujen suhteen oon pyrkiny pitämään sen tasapainon, mutten kuitenkaan ole ollut laskemassa makroarvoja tai kieltäytyny juustoa tursuavasta lasagnesta.
Olen jopa nauttinu pari kertaa saunasiiderin ja karkkiakin on eksyny suuhun näiden viikkojen aikana. Joskin tosiaan tässä viikon verran olen taas taistellut himojani vastaan.

Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että voisin jatkaa näin. Vaikka mielestäni olen onnistunut pitämään juuri sen tasapainon, niin totuushan on se, että se, mitä haluan, ei tule toteutumaan tätä menoa.
Treenit siis tulee ajastaan kovenemaan ja ruokahommat tarkentumaan, mutta sekin nyt on melekeen jopa tuttua kauraa miulle ;)
On silti ollut hyvä huomata, että pystyn hallitsemaan painoni ja ns.nauttimaan siitä elämästäkii sitten kun otan vaikka siiderin tai rivin suklaata. Jollekin tää on ehkä pilkun viilausta, mutta näin se vaan on.



No vähän jos posetin taas aamureeneissä ;) Ekan kerran oli käytössä nuo housut ja nyt vaa ihmettelen, miks en oo aiemmi niitä käyttäny vaan ne on ollu tuolla komeron täytteenä. Ne toimii!


Edellisessä kirjotuksessa valittelin, kun kroppa on jumissa ja sen huomas tänäänki treeneissä.
Lihaskipu on hyvästä, mutta mutta..varmaan nyt OIKEESTI ois venyteltävä ja keksittävä muitakii keinoi, millä tän kropan sais toimimaan. Tuntuu, että oon vaa yhtä nestettä koko emäntä ja lihakset huutaa armoa :D Noei nyt ihan, mutta aika äärirajoilla ollaan nyt.
Tänään oli siis kolmas ja viimonen salitreeni joten siltä osin kroppa saa lepoa. Parit lenkit on käytävä heittää, mutta muuten keskityn sit syömisee ja hengailuu. Tämä hyvä suunnitelma.

2 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Oiei :D Kauheen vaikeita kysymyksiä! Mie yritän jossain kohtaa pystyy keskittyy ja vastailee tuohon :)

      Poista

Otan mieluusti vastaan asiallisia kommentteja :)